اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,سفیر عربستان در ایالات متحده برادر ولیعهد سعودی و سفیر عربستان در ایالات متحده اتهام‌های مطرح شده از سوی رومه «واشنگتن‌پست» را رد کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی رومه عرب نیوز، «خالد بن سلمان» برادر ولیعهد سعودی و سفیر عربستان در ایالات متحده، گفت که هرگز از «جمال خاشقجی» رومه‌نگار مقتول سعودی، نخواسته بود که به ترکیه سفر کند. وی همچنین از دولت ایالات متحده خواست تا اگر مدارکی دارد که این گفته وی را نقض می‌کند، آن را ارائه کند. 

 

رومه واشنگتن پست پیش از این اعلام کرده بود که سازمان سیا به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دستور ترور «جمال خاشقجی» رومه‌نگار منتقد را در کنسولگری استانبول صادر کرده است. 

 

واشنگتن پست به نقل از افراد آگاه از این موضوع نوشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پس از ارزیابی اطلاعات پاره پاره از منابع اطلاعاتی مختلف از جمله تماس تلفنی خالد سلمان با جمال خاشقجی به این نتیجه رسیده است.

 

این رومه افزود که خالد،‌ خاشقجی را برای دریافت اسناد مربوط به ازدواجش متوجه کنسولگری عربستان در استانبول کرد و او را مطمئن کرد که هیچ آسیبی متوجه او نخواهد بود. 

 

واشنگتن پست به نقل از افراد آگاه از این مکالمه تلفنی نوشت: «مشخص نیست که خالد از قتل حتمی خاشقجی خبر داشته، ‌اما او به سفارش برادرش ولیعهد، این تماس را داشته است». 

 

سفیر عربستان در آمریکا در واکنش به این خبر در پیامی توئیتری نوشت: «من هیچگاه با خاشقجی تماسی تلفنی نداشتم و به او نگفتم که به ترکیه برود، حال به هر دلیلی که می‌خواهد باشد. از دولت آمریکا خواسته‌ام که هر اطلاعاتی را که در رابطه با این مدعی دارد ارائه کند.»

 

وی در این پیام توئیتری افزود: «همان‌گونه که در گفت‌وگو با رومه واشنگتن‌پست گفته‌ام، تنها ارتباطی که با خاشقجی داشتم از طریق نامه و در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷ بود.»

 

خالد بن سلمان همچنین گفت که مایه تاسف است که این رومه پاسخ او را به طور کامل منتشر نکرده است. سفیر عربستان در آمریکا افزود: «این اتهامی است بسیار جدی و نباید آن را به نقل از منابع ناشناس منتشر کرد.» 

 


مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و. رومه ,خاشقجی ,عربستان ,آمریکا ,سفیر ,تلفنی ,سفیر عربستان ,ولیعهد سعودی ,نتیجه رسیده ,خاشقجی» رومه‌نگار ,افراد آگاه ,«جمال خاشقجی» رو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی دهکده سینمای خانگی ایران فایلناک امیر راهنما واژه گستر آموزش تعمیرات لوازم خانگی وکالت تامین اجتماعی ، دیه و قانون کار دکتر فرامرز صفایی پیروز اسماچت| گلبوچت | بارباراچت| فرزین چت